1. Dag

British airways


Jeg kan kun anbefale at bruge british airways til lange ture som denne, for jeg oplevede ingen af de klassiske problemer med at flyve, som manglende mad og drikke, ekstrem varme eller ekstra betaling for at sidde ned eller at have bagage med.
Til gengaeld oplevede jeg venligt personale der havde tid til at snakke (selvom de var ved at laese avisen), flere maaltider, laekker mad, mega god dessert, massere af vaeske med mulighed for at vaelge mellem mange drikkevarer, god underholdning (herunder blackadder ;-D, det er jo britisk, der var dog ikke "the office") og endda en lille sove-pakke, indeholdende: taeppe, hovedpude og horetelefoner.

En tanke om overklasse "ting"

Paa turen saa jeg en del film, bare for at blive underholdt, jeg folte mig draget og naermest nod til at se film - for hvornaar faar jeg muligheden igen. Jeg nod at se den forste men blev hurtigt rastlos efter det, og alligevel fortsatte jeg. Det var forst til sidst paa flyveturen at jeg fik aabnet for flyets lydfiler med mindfullness og afslappende eller klassisk musik, de der ting som forbindes med fisefornemme overklasse folk, men maaske er det netop her forskellen paa underklassen og overklassen (eller dem med succes) ligger, fordi overklassen ikke lader sig underholde uden grund men faktisk lytter til deres aktuelle behov, uanset hvad de er. Dermed bliver det en selvforstaerkende spiral, hvor alle dem med evnen til at skabe overskud for dem selv, er dem der bliver overklasse, sammen med de af overklassen der har den samme evne.

Historien for born

Turen fra Heathrow er alt for lang  til at jeg kan sidde ned hele vejen, til gengaeld er det en af de der kaempe flyvemaskiner i flere etager saa der var plads til at gaa lidt rundt paa min etage, (en af stewarderne fortalte mig endda at de havde senge nedenunder som de kunne ligge paa.
Paa turen sad jeg ved siden af en fra Vancouver i Canada, som kunne fortaelle mig alle mulige ting om Canada og om nogle af de ting jeg bor opleve, saasom pomfritter med brun sovs (poutine) og seawall, som er en del af stierne i Stanley park, men som gaar ud i vandet. 
Paa flyveturen fik jeg en slags kylling i karry, se billede.

Vi fik desuden en virkelig god chokolademousse/ganache (se den brune pakke paa billedet).
En anden sej ting er at, da vi lettede var solen paa vej ned i London.


Men fordi vi flyver imod vest (samme vej som solen gaar), var den stadig ikke gaat ned da jeg kom til Canada.

Canadas lufthavn er udsmykket i indianernes stil, hvor jorden, himlen og vandet er i centrum

Hvorfor der er massere af vandfald inde i lufthavnen.
Der var desuden en masse traefigurer som disse, udskaaret i en saerlig indiansk stil, de er lidt sjove.

Dette er den "forhindringsbane" man skal igennem for at komme ud af af lufthavnen og ind i Canada. Forst skal man taste paa en skaerm og faa en seddel printet ud, saa skal man igennem en lang snoet kø, snakke med graensevagterne, hente sin bagage og og forbi en graensevagt mere.

Jeg skulle desuden igennem en ekstra bane fordi graensevagten syntes jeg var lidt underlig XD.

Herefter havde jeg mulighed for at sove i lufthavnen, paa en raekke baenke, der viste sig at blive en slags samlingssted for dem der sov i lufthavnen, hvilket var rigtig fint, selvom jeg blev vaekket en del gange.
Om morgenen havde jeg en raekke muligheder for at spise, da lufthavnen var fyldt med butikker og madsteder, jeg valgte en Canadisk fast-food kaede, Tim Hortons, hvor jeg fik suppe og en "morgenmadsbolle", meget laekkert til okay penge.
Ja det er fuldkornsbrod, det er åbentbart nemt at få i Vestcanada.
Morgenmadsbollen, med aeg, ost og bacon i, det spiller :-D

Da jeg kom til lufthavnen var jeg ret træt, så fik ikke set den anden solnedgang, til gengæld så jeg en smuk solopgang fra bussen næste morgen.

Kommentarer