Valg af transportmiddel

Jeg havde valget mellem fly, bus og blafning, Fra Vancouver til Wiliams lake, hvor jeg ville blive samlet op af Norm Zirnhelt, som har et fritidslandbrug 75 km fra Williams Lake
https://www.workaway.info/623676457482-en.html
Fun fact: Williams Lake har Canadas anden største rodeo.

Jeg valgte bussen og det er jeg meget glad for i dag. For prisen var en fjerdedel af  flyveren og blafferi er aabentbart forbudt i canada.
Det viste sig at vaere en af de sidste busser der ville kore, fordi greyhound nedlaegger de fleste af sine ruter i Canada, jeg vil lige tilfoje at de faktisk fungerede godt og var nogle dejlige busser, der gik nogenlunde til tiden.
Jeg viste tidligere solopgangen fra bussen, som var rigtig smuk

Men det var ikke det eneste der var smukt paa den tur, alle turens 9 timers korsel, var smuk og i folge den gamle dame der sad ved siden af mig, var det en saerligt smuk dag, hvor man virkelig kunne faa lov til at se naturen.
Den var faktisk saa paen at jeg paa hele denne lange tur, naesten ikke naaede at fedte/vokse mine stovler XD, til gengæld fik jeg en lur, (hættetrøjer er fantastiske ).

Noget af det mest fantastiske var at vi paa turen, korte gennem 3 helt forskellige slags natur.
Forst bjerge fyldt med traer der stod helt taet, mens der forneden, i skarp kontrast, stort set var bart, da det var brugt til landbrugsjord, men ikke som mærker hjemme i dk, der er endnu faerrer traer end der er omkring markerne i Danmark

Turen blev kun endnu mere smuk af at foraaret var paa vej, og blandede det gronne, med fantastiske farver.


Vidste i, i ovrigt at nogle traer kun faar rode blade (eks. Ahorn) og nogle kun faar gule blade (eks. Birk).

Den anden type natur, som jeg glemte at faa billede af, var langt mere traefattig og bestod stortset kun af nogle buske og lidt graes, men ikke fordi vi havde krydset traegraensen, men fordi det var langt mere tort paa denne side af bjerget).

Derefter blev plantevaeksten mere afvekslende med en god blanding af traer, buske og eng.

Det er "cattle-lands", sagde damen ved siden af mig.

En sjov ting jeg bemaerkede var at de havde faste installationer i markerne til vanding, hvor et laaangt roer med hjul paa drejes rundt om en akse og vander marken.

Alt dette havde jeg selvfolgelig ikke set hvis jeg havde taget flyveren, saa bus er langt at anbefale.

Kommentarer