1. Gaatur

Var i dag (d 29/9) lidt mut, folte at ikke rigtig jeg havde taget de rigtige beslutninger og arbejdet paa gaarden begyndte at taere paa mig, maaske fordi jeg ikke har slappet af siden jeg kom, der har hele tiden vaeret nogle nye indtryk eller nyt at lave, eller noget der skal skrives ned.
Saa jeg gik en kort tur ( ca 30 min) op til et udsigtspunkt, hvor jeg, endelig, brugte tid paa at sidde, kigge, lave nogle ovelser, traekke vejret og slappe af.

Saa turen endte med at tage 3 timer og det var virkelig smukt der oppe, jeg har forsogt at fange det med kameraet, men saadan noget lykkes jo sjaeldent ;-).
Turen gik ad en gammel skovhuggervej op til en rydning med en bunke stammer og en kilde der rislede forbi.
Jeg er jo fra Danmark og troede derfor at et udsigtspunkt ville have en slags markering eller et taarn eller noget, men saadan noget var der ikke saa jeg gik lige forbi det og ind i vildnisset, dooh :-o.

Fra udsigtspunktet, kunne man se en soe nederst, med en eng bagved hvor koerne graessede, bag koerne stiger en kaempe bakke  op, fuld af traer i gronne og gule farver, virkelig smukt og bag den en endnu hojere bakke.
Heromkring faar man faktisk, en folelse af at der altid vil vaere en soe, i en dal eller bakker/bjerge rundt om soer (bakker er ret hoje her).


Helt forste gaatur var det ikke, dagen foer havde jeg forsogt at gaa den samme tur men var gaaet forkert, saa den forste vellykkede gaatur, siden jeg kom hertil.
Jeg kom nemlig til at gaa forkert, hvorfor jeg endte med at gaa af dyre veksler imellem taet krat af hyben.
Fun fact: De dyrelorte, man kan finde nu, som er fulde af hybenkerner, er bjornelort.

Saa jeg havde en meget spaendende tur, ad smaa stier i en meget taet skov, hvor hybenbuskene raekker ind imellem raekker over stien, hvorfor mine ben fik en del rifter.
Taget en par dage efter

Hunden cherra, som er standardudstyr naar man gaar tur, var ikke helt enig i at vi skulle staa stille, den brugte en hel del tid paa at gaa frem og tilbage, slikke mig lidt, banke sin superspaende pind ind i mine omme underben (de havde faaet en del rifter under gaaturen dagen foer) inde  den lagde sig i skyggen.
Et andet stykke standardudstyr naar man gaar en tur er den her:
Kan i gaette hvad det er.

Ud over hunden, var der en utrolig maengde insekter som svirrede om mig og Cherra og floj ind i ore, naese og mund, hvilket besvaerliggjorde at slappe af, men det lykkedes til sidst.

Det var nogle fantastisk dag at gaa en tur, for solen skinnede saa der var baade varmt og en god sigtbarhed, paa den maade minder omraadet lidt om Danmark, hvor der ogsaa kan vaere 2 grader om morgenen og lunt senere paa dagen.

En smuk dag
Cherra i skoven

Kommentarer